Platforma MaiSimplu: Aproximativ 3.000 de propuneri, în două săptămâni

eoficial.ro | Politic | 11 martie 2016, ora 16:01
computer

Aproximativ 3.000 de propuneri concrete vizând simplificarea birocrației au fost înregistrate în cele două săptămâni care au trecut de când a fost lansată platforma MaiSimplu.gov.ro, a informat, vineri, Ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Civic, într-un comunicat, potrivit Agerpres.

Cele mai populare propuneri s-au dovedit a fi: eliminarea completă sau comasarea plăților pentru eliberarea Cărții de Identitate; inter-conectarea bazelor de date în vederea eliminării, la comunicarea dintre instituțiile publice, a cazierului judiciar; înlocuirea obligației de procurare a timbrului fiscal cu un alt sistem de plată mai accesibil; inter-operabilitatea bazelor de date ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) cu cele ale Poliției Române/Ministerului Afacerilor Interne (MAI), astfel încât contravenienții să nu mai fie obligați să trimită ei/să păstreze dovada plății amenzii rutiere; reducerea etapelor cerute pentru întocmirea unui dosar de înmatriculare auto.

De asemenea, cetățenii solicită formularea unei cereri unice și reducerea numărului de documente solicitate pentru a beneficia de prestațiile sociale oferite părintelui: indemnizația pentru creșterea copilului, stimulentul de reinserție și alocația de stat pentru copil, respectiv persoanei aflate în căutarea unui loc de muncă: indemnizația de șomaj, consilierea profesională sau înscrierea la cursuri de calificare.

Pe de altă parte, reprezentanții companiilor doresc: simplificarea Formularului 088 (înregistrarea în scop de TVA) și explicarea publică a modului de acordare a punctajului acordat, în baza răspunsurilor, în vederea încadrării în diferite zone de risc fiscal; modificarea Declarației 394 (livrările și prestările din România) în sensul scoaterii obligativității de completare a CNP-ul clienților societății comerciale ce depune documentul; eliminarea obligativității completării Declarației 392b — livrările și prestările specifice PFA-urilor înregistrate pe norme de venit, interconectarea bazelor de date existente în vederea vizualizării, mai des decât o dată pe lună, a achitării contribuțiilor de sănătate de către Persoanele Fizice Autorizate (PFA)/Întreprinderi Individuale/Familiale sau persoane fizice. De asemenea, companiile au propus simplificarea, până la minimum posibil, a procedurilor pentru înființarea unei firme la Registrul Comerțului.

Cele mai des menționate instituții, atât de către cetățeni, cât și de către companiile comerciale, au fost: Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și Poliția Română/Ministerul Afacerilor Interne (MAI).

De asemenea, inițiatorii platformei centralizează, de la nivelul ministerelor, propunerile acestora de simplificare a birocrației și a procedurilor propuse, așa cum rezultă acestea din analizele specialiștilor instituțiilor.

Platforma MaiSimplu.gov.ro a fost lansată pe 24 februarie, la inițiativa Cancelariei Primului-Ministru și a MCPDC.

Premierul Dacian Cioloș  și viceprim-ministrul Vasile Dîncu au convocat pentru marți, 15 martie, Comitetul de lucru interministerial al reprezentanților instituțiilor statului cu reprezentare la nivel de secretari de stat, urmând să anunțe ulterior soluțiile identificate pentru fiecare problemă semnalată, atât pe termen mediu, cât și lung.

Comentarii

raspunsuri